Abundia leverer konsulenttjenester innen en rekke designrelaterte felt som rådgiving og produksjon innen kommunikasjon og design, merkevarebygging og webdesign.
I tillegg er Abundia er et lite familiedrevet designbyrå som holder i verdens vakreste grend; Bråstad. Bråstad er ei pilgrimsgrend som ligger 7 minutters kjøring fra Gjøvik by med spektakulær utsikt over Norges største innsjø, Mjøsa.
Vår motivasjon er å bygge gode relasjoner. Vi vet av erfaring og gjennom forskning på relasjonsorientert design, at tillit er grunnpilaren i ethvert velfungerende samarbeid. Vi er opptatt av en åpen, gjestfri dialog, og det fruktbare eierskapet som oppstår da to parter jobber sammen mot felles mål med tydelige avklarte arbeidsoppgaver. Vi er opptatt at både innholdet i prosjektene og samarbeidet mellom partene skal oppleves som meningsfullt, et nøkkelord i Abundias filosofi.
Abundia ble stiftet våren 2021, og det første store prosjektet var bokdesign for Trygg Oppvekst, som ble et lærerikt og meningsfullt oppdrag. Trygg Oppvekst arbeider for at den nye generasjonen skal bygge sterke røtter og finne seg selv i perfeksjonismens tidsalder gjennom opplæring i etiske temaer og elevsamtaler. Boka ligger nå på skoler rundt opp i landet, og brukes til opplæring av nye TO-formidlere.
Etter 20 år i bransjen, startet Nina på Master i Interaksjonsdesign ved NTNU Gjøvik høsten 2022, primært for å få nye verktøy og oppdatert kunnskap. I en verden hvor UX/UI design er etterspurt så var det en riktig vei å gå. Det siste året dreide seg om to selvvalgte fordypningstemaer. Det første semesteret dreide seg om relasjonell velferd og kraften som ligger i tillitsbaserte relasjoner – både mellommenneskelig og i samfunnet forøvrig. Det siste semesteret endte opp i Masteroppgaven "Sensitiv i en fargerik verden" som i hovedsak ser på sammenhengen mellom farger og følelser, og hvordan dette påvirker oss avhengig av i hvor grad vi reagerer sensorisk på stimuli fra våre omgivelser. Den korte konklusjonen er at farger utgjør en signifikant forskjell, både emosjonelt, kognitivt og fysisk.
Abundia deler Jan Gunnarssons (2003) overbevisning om at tillit og gode samarbeid handler om å være en god vert, og verdsetter høyt at vi møter hverandre med gjensidig respekt og vennlighet, på lik linje som vi ville tatt i mot en kjærkommen gjest.
Visste du at ved å fokusere på relasjonene mellom oss og mellom deg og dine kunder kan understøtte økt produktivitet og mestring? For oss er det viktig med gjensidig tillit, pålitelighet og raushet.
Vi er alltid nyskjerrig på nye mennesker og idéer. Vi vil skape et miljø hvor det er naturlig å spørre, ikke bare anta. Vi håper også å bli møtt med nyskjerrigehet, slik at vi sammen kan skape nye løsninger basert på det beste begge parter bringer til bords.
I Abundia utfordrer vi oss selv hver dag gjennom å stille spørsmål til våre egne prefererte valg. Hos oss møter du ikke designere som sier at vi har rett. Vi vil gå veien sammen med deg, og finne det som er rett for deg. Bare du kjenner deg selv best. Men vi vil også utfordre deg til å se valgene dine fra andre perspektiv.